czwartek, 15 maja 2014

ponadczasowe krzesła #1

Cześć, to mój pierwszy post (mam nadzieję, że nie ostatni). Chciałbym Wam tutaj opowiadać o rzeczach, które strasznie mnie interesują i którym chcę poświęcić całe życie. Mam nadzieję, że odbierzecie cały projekt dobrze i dowiecie się kilku ciekawych rzeczy.

W tej serii chciałbym Wam pokazać i opowiedzieć o ponadczasowych krzesłach. Jak czasami widzimy w sklepach z ciuchami napis "must have" to właśnie dla mnie taki napis powinien widnieć na tych krzesłach. Chociaż zostały one zaprojektowane kilkadziesiąt lat przed narodzinami moich rodziców zaskakują swoją formą i innowacyjnością. 

Krzesło Panton 

projekt Vernera Pantona


Nie ukrywam, że to moje ulubione krzesło. Jest idealne i piękne w swojej prostocie i formie, która przypomina literę S. Zaprojektował je Verner Panton. Na przełomie lat 1959-1960 intensywnie rozwijał i opracowywał pomysł krzesła wykonanego z jednego kawałka plastiku. Na początku pracy projektant stworzył krzesło ze sklejki. Niestety, ostateczna wersja krzesła została wykonania po śmierci Pantona - był to rok 1999. Jest to jedno z najbardziej rozpoznawalnych krzeseł na świecie. Można je spotkać w prawie każdym designerskim miejscu. 

Krzesło idealnie pasuje do różnorakich wnętrz. Świetnie nadaje się również na tarasy ponieważ jest plastikowe. Produkt jest sprzedawany przez firmę Vitra. Można spotkać krzesła w różnych kolorach. Cena jest również ładna. Możemy kupić podróbki na allegro za 200 zł, jednak odradzam tego zabiegu - krzesła są wykonane bardzo źle i łamią się po krótkim czasie.




źródło : 1, 2


Jak widzimy krzesło pasuje do każdego rodzaju wnętrz. Idealnie komponuje się przy szklanych stołach jak i drewnianych.




Żeby nie było, w ofercie są również inne kolory



...taras


źródło: 1, 2

...została stworzona również wersja dla dzieci



źródła: 1, 2


to be continued


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz